Debat - Piratkopi eller Kopipirat!

Forumoversigt | Trådoversigt

Gå til side: 1 |

Forfatter

Indlæg

vancairo

Indlæg: 211
Hittips: 476
Hitlister: 179

Oprettet: Tirs. 13. marts 2007 - 19:40

Ja, jeg ved ikke hvad der er lovligt mht previews.
Så det ville en rigtig god ide med lidt forklaring herom. Samtidigt hvordan man rent faktisk laver dem:-)
Men nu har der jer før været lagt mange af dem ud her på siden. Så for mit vedkommende, kan det vel lige så godt være en sølle piratkopi, der lige netop har set, det der var skrevet om nedhentning af ulovlige mishmashes.
Uanset hvad, så skal det selvfølgelig gøres på den lovlige måde, så ingen kan få ondt i deres røv (selvom smerten sikkert kommer fra alle de penge de har stoppet op i den).
Er det ulovligt med de previews, må de sgu da bare sige til. Længere er den ikke. Sådan nogle latterlige..... jakkesætsjunkier. Må de alle følge Riskær i skyggen:-)

Philip

Indlæg: 495
Hittips: 591
Hitlister: 0

Oprettet: Tirs. 13. marts 2007 - 20:50

Som jeg selv skrev i Graffiti: Jeg er også ved at komme i tvivl.
Du formelerer det egentlig meget klart:

Er det ulovligt med de previews, må de sgu da bare sige til. Længere er den ikke.
Jeg har tænkt mig at respektere det, hvis det er sådan.

Noget andet er, at der er tale om musik, der alligevel ikke kan købes i Danmark og sikkert heller aldrig kommer til at kunne købes på vore breddegrader.

Jeg sammenligner det med, når jeg i 80'erne optog hitparaden på NDR2 hver lørdag aften (jeps! Det var forbudt indtil blankbåndsafgiften blev indført i 1992).
De sange, jeg kunne lide, kom jeg til at købe på plade før eller senere i dét omfang min økonomi tillod det.
Da jeg flyttede fra Odense til Aalborg og mistede muligheden for at optage fra tysk radio, faldt mit pladebudget også.

Men ét er, hvad jeg/vi mener. Et andet er lovgivningen.

M@riusEJ™

Indlæg: 153
Hittips: 304
Hitlister: 78

Oprettet: Tirs. 13. marts 2007 - 21:36

jojo...det er meget godt, men nu behøver vi jo heller ikke at fremprovokere en lukning af sitet!!..- ved at lægge CD Kvalitets Mp3 i fuld længde op på sitet!!..;)..

Jeg bruger et gammelt program: Magix Music Cleaning Lab til at Cutte filerne og Ejay MP3 Exchange til at conventere til Mp3 fra Wav. og lave dårlig kvalitet..!

 

Philip

Indlæg: 495
Hittips: 591
Hitlister: 0

Oprettet: Ons. 14. marts 2007 - 05:22

M@riusEJ™ skrev:
jojo...det er meget godt, men nu behøver vi jo heller ikke at fremprovokere en lukning af sitet

Det er nu også dér, jeg er mest nervøs.

 

Anyway... Når jeg ripper mine gamle vinyler over til digitalt format, bruger jeg open source-programmet Audacity, som kan downloades gratis her:
http://audacity.sourceforge.net/ 
Netop fordi man her kan køre med analog overførsel, kan man forkorte sangen, som det passer én.
Man kan klippe og klistre rundt i sangene, mixe flere spor sammen osv., inden man eksporterer dem til det format, man ønsker (waw, mp3 eller ogg vorbes).

Programmet har givet mig mulighed for at have mine gamle vinylplader lige ved hånden, når jeg sidder ved computeren, mend et kan altså også bruges til at cutte i numrene.

Under indstillinger -> Filformater kan man sætte kvaliteten.

vancairo

Indlæg: 211
Hittips: 476
Hitlister: 179

Oprettet: Ons. 14. marts 2007 - 10:42

Vil da håbe at der skel mere til at lukke sitet end det???

Det må kunne lade sig gøre, at få nogle helt sikre regler opridset, for hvad man må og ikke må. Selvfølgelig er det nok i antipiratgruppens interesse, med så meget usikkerhed om emnet som muligt, da det er nogenlunde det de lever på. Uvidenhed og frygt. Men altså - det må kunne lade sig gøre.

 

Men lad os så sige, at vi helt stoppede med at uploade previws her på siden. Så ville de stadig kunne brokke sig over hvad der blev skrevet, som f.eks omkring de bootlegs der har været testet. Der ville det også være rart at vide hvor langt den såkaldte ytringsfrihed går???

 

Der skal ikke herske nogen tvivl om, at jeg IKKE er imod piratkopiering af musik. Derimod "voterer juryen stadigvæk" mht til film, spil osv.

Hermed opfordrer jeg bestemt ikke andre til at gøre det, og hentyder bestemt heller ikke, at jeg selv gør det. Giver bare min mening til kende.

Men HVIS jeg gjorde det, ville det helt sikkert være, fordi det var langt den nemmeste måde, at holde sig opdateret mht musik rundt omkring i verden. Og så ville det, der var noget værd, også blive indkøbt på ganske lovlig vis bagefter.

 

Noget helt andet er, om det er fuldstændigt lovligt med links til f.eks youtube og andre sider af samme slags???

Eller om man også har ondt i røven over det?

Så en overskrift igår om, at netop youtube nu bliver sagsøgt for milliarder. Men lige netop for hvad er jeg ikke sikker på!

Er selv begyndt at bruge youtube rigtigt meget. Da det er endnu en måde at holde mig opdateret på. Men dette kræver i langt de fleste tilfælde, at artisten har haft penge nok til at lave en video. Hvilket igen udelukker en stor gruppe!

Gå til side: 1 |

Forum-menu:

Debatforum Graffiti Blog
Hitsurf.dk - logo