Debat - RATING OSV. I HITTIPSEKTIONEN.

Forumoversigt | Trådoversigt

Gå til side: 1 |

Forfatter

Indlæg

vancairo

Indlæg: 211
Hittips: 476
Hitlister: 179

Oprettet: Fre. 3. august 2007 - 00:07

Har lige været samtlige hittips i denne uge igennem. Og har undret mig over et par enkelte ting.

F.eks så har et af mine egne hittips High Contrast Ft. Diane Charlemagne "If We Ever" fået hele TRE personer til at trykke, at den IKKE kan testes her på Hitsurf?????

Altså hvor seriøst er det?

Som Hittipmoderator kunne jeg selvfølgelig automatisk bare godkende den. Men jeg synes det er interssant at vide, HVEM der ikke synes dette nummer er dancerelateret eller electronisk. Eller om der skulle være andre grunde til at det ikke er testværdigt.

Til sammenligning, kan jeg sige at der faktisk er flere der synes at Popgruppen Monrose og Urban/Rock/Pop-frøen Nelly Furatado kan testes. Eller Nephew Remixet af Timbaland!

Selv rater jeg meget sjældent andres hittips osv. Men har da lige ratet et af mine egne, til en 6'er. Og da jeg åbenbart er den eneste der har ratet dette, er dets gennemsnitrate nu.... 6!

Så hvis jeg nu gjorde det automatisk fra nu af, ser mine hittips selvfølgelig en del bedre ud, i andres øjne. Men hvor seriøst er det?

 

Philip

Indlæg: 495
Hittips: 591
Hitlister: 0

Oprettet: Fre. 3. august 2007 - 06:46

Det kunne måske være meget sjovt at vide, hvad folk stemmer efter.

 

Mine egne præferancer:

Jeg ser det ikke som "mine hittips vs. alle andres". Derfor har jeg heller ikke set noget problem i, at man kan rate sine egne hittips.

 

Det med ja/nej-stemmerne, så stemmer jeg konsekvent "ja" (når jeg i det hele taget stemmer) til sange, der overholder kravene til genre og singleudgivelse osv. Altså de helt objektive krav.

Til sange, der ikke opfylder kravene (f.eks. pop, rock eller Hiphop/R&B) stemmer jeg efter, hvilken af sangene jeg ville foretrække blev testet.

 

Lige dér bruger jeg det som hjælp til at udvælge ugens "undtagelse", så den kan blive udvalgt på så "objektive" præmisser som muligt.

 

Angående rating, så rater jeg lidt efter, hvor godt jeg synes om dén sang i forhold til andre numre fra samme genre.

Dvs. at et italo-nummer, der får 4 af mig, højest tænkeligt vil klare sig bedre på min egen hitliste end et urban-nummer, der får 5 i rating af mig. Sidstnævnte rater jeg dog for det meste kun, hvis jeg synes, at det skiller sig positivt ud fra mængden.

 

Kan jeg ikke lide et nummer fra en genre, som jeg generelt ikke er så vild med, rater jeg ikke, fordi jeg mener, at jeg ved for lidt om musikken til at kunne vurdere, om det er godt eller skidt.

At JEG ikke kan lide et nummer, er jo ikke ensbetydende med, at det er dårligt.

Petrus

Indlæg: 99
Hittips: 117
Hitlister: 40

Oprettet: Lør. 4. august 2007 - 16:35

NEJ HVOR ER JEG TRÆT AF AT DET JEG SKRIVER FORSVINDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ville bare have skrevet at jeg udelikkende rater efter hvor store sangerindens bryster er!!!

Så ville jeg skrive at hvis i ligefrem bruger de ratings til noget, så starter jeg sgu på at rate også. og ik kun efter patternes størrelse he he.

Og så sluttede jeg af med at skrive at jeg heller ik fatter at det hittips ik skulle være godt nok. men at folk måske bare herinde er for unge til at huske drum and bass???

Går straks ind og trykker okay he he.

Petrus

Indlæg: 99
Hittips: 117
Hitlister: 40

Oprettet: Lør. 4. august 2007 - 16:36

YES DET LYKKEDES SGU!!!!!!

Gå til side: 1 |

Forum-menu:

Debatforum Graffiti Blog
Hitsurf.dk - logo